De voorstellen van het mobiliti package 1 moeten dringend worden herzien, zegt de vervoerssector in de EU. Gevolgen nascholing Code 95 ??

Tegelijkertijd heeft de Europese Raad op 7 april 2020 zijn standpunt over de verordeningen inzake het mobiliteitspakket vastgesteld, waardoor het Europees Parlement kan doorgaan met de definitieve goedkeuring die voor juli 2020 is gepland. In het meest waarschijnlijke scenario zullen we de nieuwe regels zien geïmplementeerd in 2022.

Belanghebbenden uit de industrie en de regering roepen nu op tot een nieuwe evaluatie van de voorstellen, met de waarschuwing dat beleidsmakers uiteindelijk besluiten kunnen nemen zonder te hebben gekeken naar de gevolgen voor de interne markt en de CO2-uitstoot. De wetgevende trein verliep zonder een passende economische, sociale en milieueffectbeoordeling, wat duidelijk in strijd is met de inzet van de EU voor op feiten gebaseerde beleidsvorming. De belanghebbenden zijn zeer bezorgd dat de cabotageregels van het pakket EU-burgers met een verkeerd EU-paspoort zullen blijven discrimineren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.